Omatoimikierroksia Turun tuomiokirkossa

Turun tuomiokirkosta löytyy erilaisia opaskierroksia, joita voi lukea kännykällä. Klikkaa haluamaasi kierrosta ja löydät lisätietoja.

Turun tuomiokirkon historiaa ja hautoja Citynomadi-palvelussa

Citynomadi-palvelussa on kaksi eri kierrosta Turun tuomiokirkosta: historiakierros ja hautakierros. Historiakierros keskittyy kirkon kappeleihin ja niiden historiaan, hautakierroksessa pääsee kurkkaamaan kirkon lattian alle hautakappeleihin. Tutustu Citynomadi-palvelun Turun tuomiokirkko -kierroksiin tällä sivulla.

Tuomiokirkon rukouspolku

Rukoushelmien avulla Tuomiokirkon kappeleista avautuu uusia näkökulmia Jumalaan, elämään ja kristillisyyteen. Rukouspolku auttaa hiljentymään historian, raamatunlauseiden ja rukoushelmien avulla. Lähde Tuomiokirkon rukouspolulle tästä linkistä klikkaamalla.

Piispa Henrikin kierros

Tuomiokirkon oma suojeluspyhimys Pyhä Henrik on myös Suomen kansallispyhimys. Mitä piispa Henrikin tarinasta todellisuudessa tiedetään? Kulje piispa Henrikin jalanjäljillä tästä linkistä klikkaamalla.

Pyhimyskierros

Jos keskiaikaiset pyhimykset kiinnostavat, osaan niistä voi tutustua Tuomiokirkon pyhimyskierroksen kautta. Kirkossa oli keskiajalla kymmenittäin pyhimysalttareita. Tämä kierros esittelee niiden paikkoja. Tutki Tuomiokirkon pyhimyksiä tästä linkistä klikkaamalla.

Taidehistoriakierros

Tuomiokirkon historiassa yhdistyvät eri historiatasot monessa muodossa. Kirkosta löytyy paljon myös taidehistoriaa keskiaikaisista seinämaalauksista moderniin taiteeseen. Tutustu Tuomiokirkon taidehistoriaan tämän linkin takaa.

Lähikuva haarniskasta punaista seinää vasten.