Tule käymään Turun tuomiokirkossa

Turun tuomiokirkko on auki vuoden jokaisena päivänä klo 9-18. Kirkkoon on vapaa pääsy. Tilaisuuksien aikana kirkkosalissa ei kuitenkaan voi kierrellä. Toisessa kerroksessa eteläisellä lehterillä on Tuomiokirkkomuseo, johon on pieni sisäänpääsymaksu. Museo on auki samaan aikaan kuin kirkkokin, mutta ei tilaisuuksien aikana. Kesällä Tuomiokirkon kivijalassa palvelee myös holvikahvila Domcafé.

Kierrokset

Tuomiokirkossa pääsee sekä hiljentymään, että tutustumaan historiaan, parhaimmillaan yhtaikaa! Kirkkoa voi kiertää itsekseen omatoimikierrosten avulla. Älykännykällä selattavia kierroksia lisätään näille sivuille sitä mukaa, kun ne valmistuvat. Tutustu omatoimikierroksiin tällä sivulla.

Kesä-elokuussa kirkossa on keskiviikkoisin ilmainen opastettu kierros klo 14 musiikkihetken jälkeen. Kesäaikaan kirkossa on osa-aikaisesti tarjolla myös opaspalveluita pop-up-periaatteella.

Opastettuja kierroksia voi tilata myös Magni Mundi Oy:ltä sekä Visit Naantali - Naantalin matkailu Oy:ltä. (VisitTurku ei enää välitä opaspalveluja.)

Siirry Magni Mundin sivuille tästä linkistä.

Siirry Visit Naantalin sivuille tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

VisitTurku-matkailuneuvonnan sivuilta löydät lisätietoa Turun alueen muista nähtävyyksistä. Siirry VisitTurun sivuille tästä linkistä.

Hiljentyminen

Tuomiokirkko on myös ihan vain hiljentymistä varten. Siihen se tarjoaa monia mahdollisuuksia. Katso ideoita ja vinkkejä hiljentymiseen tällä sivulla.

Tilaisuudet

Tuomiokirkon tapahtumakalenterista voit selata kirkon tilaisuuksia. Huomioithan kuitenkin, että kirkossa voi olla myös tapahtumia, joita ei laiteta julkiseen kalenteriin, esimerkiksi häitä tai ristiäisiä.

Tuomiokirkon keskilaivaa urkuparvelta alttarille päin