Tutustu Turun tuomiokirkon historiaan ja nykypäivään

Turun tuomiokirkon historia on Suomen historiaa! Ja sitä Tuomiokirkossa riittää.

Turun tuomiokirkon historiaan on monta lähestymiskulmaa. Jos haluat tietää enemmän siitä, mitä kirkossa näkyy, tutustu Tuomiokirkon omatoimikierroksiin tällä sivulla.

Jos haluat tietää enemmän Tuomiokirkon historian aikakausista ja niiden suhtautumisesta Euroopan ja Suomen historiaan, tutustu Tuomiokirkon historiaan vuosisadoittain Tuomiokirkon seitsemän vuosisataa -sivulla.

Sukututkijoille, historian ym. opiskelijoille, tutkimusta tekeville ja lisäkirjallisuutta ja tietoa etsiville löytyy apua kirjallisten lähteiden sivulta. Sieltä löytyy myös linkkejä Tuomiokirkossa tehtyihin tutkimuksiin. Siirry kirjallisten lähteiden ja tutkimuslinkkien sivulle tästä.