Turun tuomiokirkko

Tuomiokirkonkatu 1, 20500 Turku
p. 040 341 7100 (Infovahtimestarit)

Aukioloajat ja tilavaraukset

Turun tuomiokirkko ja Tuomiokirkkomuseo ovat avoinna joka päivä klo 9-18. Kirkollisten tilaisuuksien aikana kirkossa tai museossa ei pääse kiertelemään. Isojen ryhmien kanssa vieraillessa olisi hyvä tarkistaa vahtimestareilta etukäteen kirkon varaustilanne.

Kirkon eteisaulassa on info ja pieni myyntitiski. Kirkon kivijalassa on kesäkahvila Domcafé. Yleisö-WC löytyy pääovesta sisään tullessa eteishallin oikealta puolelta.

Tuomiokirkon tiloja voi varata Turun tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntasihteeriltä puh. 040 341 7351. Varaukset perhetilaisuuksiin (häät, ristiäiset, jne.) menevät varauspalvelun kautta, puh. 040 341 7011. Konserttien järjestämisessä taas yhteyttä tulee ottaa Tuomiokirkkoseurakunnan A-kanttori Jukka Pietilään.

Parkkipaikat

Tuomiokirkon läheisyydessä on maksullisia parkkipaikkoja autoille. Tuomiokirkontori on pihakatu, jossa parkkipaikat on merkitty erikseen. (Jokaiseen kadunvarteen ei siis voi pysäköidä.) Alueella on yliopistoiden vuoksi runsaasti kulkijoita virka-aikaan, mutta viikonloppuina tilaa löytyy yleensä helposti.

Kirkkoon pääsee vaivattomasti julkisilla kulkuvälineillä, joiden aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelusta. Siirry Turun kaupungin julkisen liikenteen Föli-palveluun tästä linkistä. Myös Helsingin ja Hämeenlinnan suunnasta tulevat linja-autot pysähtyvät Tuomiokirkon välittömässä läheisyydessä Tuomiokirkontorin vieressä.

Tuomiokirkon tontti

Turun tuomiokirkon alue päättyy Unikankareen kumpua ympäröivään ketjuaitaan. Kirkko hoitaa lisäksi jalkakäytävän puhtaanapitoa. Tuomiokirkontoria hallinnoi Turun kaupunki, seurakunnat eivät päätä torilla järjestettävistä tapahtumista. Turun kaupungin päätöksentekoon voi tutustua tämän linkin takaa.

Seurakuntayhtymän työntekijöiden yhteystiedot

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän työntekijöiden yhteystiedot löytyvät omalta sivultaan yhtymän sivujen alta. Sieltä löytyvät myös mm. laskutusosoitteet ja muut hallinnolliset asiat.

Siirry seurakuntayhtymän työntekijöiden yhteystietoihin tästä linkistä.

Tuomiokirkossa järjestettävien tapahtumien yhteyshenkilöt

Kirkollisten tilaisuuksien ja toimitusten lisäksi Turun tuomiokirkossa järjestetään runsaasti muitakin tilaisuuksia ja tapahtumia. Suurin osa toiminnasta on seurakunnan järjestämää, mutta tapahtumia tehdään myös yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Jos tapahtumasi koskee musiikkitoimintaa, esim. konsertteja, olethan yhteydessä A-kanttori Jukka Pietilään, jukka.pietila@evl.fi.

Jos tapahtumasi koskee muita tapahtumia tai sidosryhmäyhteistyötä, olethan yhteydessä yhteyssihteeri Ann-Mari Lehteen, ann-mari.lehti@evl.fi.

Kiss my Turku -valokirjaimet etualalla, takana Tuomiokirkon siluetti vaaleanpunaista aamutaivasta vasten.