Domin ystävät – Turun tuomiokirkon vapaaehtoisyhteisö

Domin ystävät kutsuu sinut monipuolisiin vapaaehtoistehtäviin kansallispyhäkköön!

Domin ystävät on vapaaehtoistoiminnan ja Turun tuomiokirkosta kiinnostuneiden toimintakonsepti. Domin ystävien vapaaehtoisena:

• pääset kokemaan kirkon arkea ja juhlaa vapaaehtoistoimintasi näkökulmasta
  • pääset vapaaehtoisille järjestettävään kiitostapahtumaan
  • pääset toimimaan vapaaehtoisena ainutlaatuisessa ympäristössä upeiden holvikaarien alla

Domin ystävät etsii vapaaehtoisia kansallispyhäkköön seuraaviin tehtäviin:

• Tapahtuma-avustaja
    Tuomiokirkossa järjestetään vuoden aikana erilaisia, isoja tapahtumia (esim. Keskiajan Turku Tuomiokirkossa, Joulukuusen valojen sytytys), joissa tarvitaan apukäsiä esimerkiksi lipunmyynnissä, järjestyksenvalvonnassa, kolehdin keräämisessä ja tapahtumakävijöiden ohjaamisessa. Voit toimia tapahtuma-avustajana säännöllisesti tai satunnaisesti.

• Domcafen kahvilanpitäjä
    Tuomiokirkon kivijalassa sijaitsevassa kahvilassa tarvitaan kahvila-apulaisia. Tehtäviin kuuluu kahvin ja teen keittämistä ja tarjoilujen järjestämisestä sekä tiskien, pöytien ja tilan puhtaana pitämisestä. Tehtävä hoituu hyvin, kun sinulla on rentoa ja ystävällistä asiakaspalveluun sopivaa otetta. Kahvilan tuotto ohjataan hyväntekeväisyyteen.

• Jumalanpalveluksen avustustehtävät
    Avustustehtävissä pääset tekstinlukijaksi, kolehdinkerääjäksi tai ehtoollisavustajaksi viinin jakamiseen osana jumalanpalvelusyhteisöä.

• Lumenluonti ja syystyöt
    Kun vuodenajat vaihtuvat ja säät yllättävät, tarvitaan apua kirkon portaiden, kulkuteiden ja viheralueiden putsaamiseen. Tehtävään tarvitaan vapaaehtoisia, joilta onnistuu fyysinen ulkoilmassa toimiminen, ja jotka voivat tarvittaessa ja mahdollisuuksien mukaan lähteä apuun lyhyelläkin varoitusajalla.

• Pyhiinvaelluksen vapaaehtoistehtävät
    Vapaaehtoiset ovat paikalla Pyhiinvaelluskeskuksessa muutaman tunnin kerrallaan neuvoen, avustaen ja infoten pyhiinvaelluskysymyksissä. He voivat myös ohjata pyhiinvaelluksia tai toimia apuohjaajana suurimmissa pyhiinvaelluksissa.

Sinulla ei tarvitse olla aiempaa kokemusta vapaaehtoisena toimimisesta. Järjestämme jokaiseen tehtävään vapaaehtoisille perehdytyksen, jossa kerromme kaiken tarvittavan.

Kiinnostuitko jostakin näistä tehtävästä? Ota yhteyttä:

Domin ystävien logo tekstillä Domin ystävät, Turun tuomiokirkon vapaaehtoisyhteisö.