Tapahtumia Turun tuomiokirkossa

Tervetuloa Turun tuomiokirkkoon joka päivä klo 9-18! Otathan kuitenkin huomioon, että tilaisuuksien aikana kirkossa ei voi kierrellä. Penkkiin voi toki istahtaa, ja tilaisuuksiin voi ottaa osaa.

Tällä sivulla on listattuna Tuomiokirkon tilaisuuksia. Huomioithan, että lista ei ole kattava, kirkossa voi olla myös perhejuhlia (häitä, ristiäisiä, jne.), jotka eivät näy tapahtumalistassa. Häitä on erityisesti lauantaina iltapäivällä, sunnuntaina taas vietetään messuja, iltapäivällä voi olla ristiäisiä.

Lisätietoa kirkon tapahtumista saa vahtimestareilta, puh. 040 341 7100.

< Takaisin listaukseen

Museoiden yö Tuomiokirkossa / Museernas natt i Domkyrkan / Night of the Museums in Turku Cathedral

Sisäkuva museosta, jossa vitriineissä vanhoja puupatsaita

la 18.5. kello 19.00 - kello 23.00

Turun tuomiokirkko

Tutustu Tuomiokirkkomuseoon lyhyiden opastuksien avulla Museoiden yössä

Museoiden yö Tuomiokirkossa lauantaina 18.5.2024 klo 19–23: Varttiopastuksia ja Tuomiokirkkomuseon toivepuu

Tuomiokirkkomuseon varttiopastuksilla pääset tutustumaan Tuomiokirkon monisatavuotiseen historiaan kiehtovien esineiden kautta. Suomenkieliset opastukset lähtevät kirkon eteisaulasta klo 19, 19.30, 20, 20.30, 21, 21.30, 22 ja 22.30. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Opastuksen kesto n. 20min.

Tuomiokirkossa on myös avoimet ovet klo 19-23. Kirkkosalista löytyvään toivepuuhun voit ripustaa ajatuksia ja toiveita tulevaisuuden Tuomiokirkkomuseosta.

Vapaa pääsy. Tervetuloa!

Museernas natt i Domkyrkan lördag 18.5. kl. 19-23

Fråga efter guidning på svenska på plats.

I kyrkosalen hittar du ett önsketräd. I trädet kan du hänga upp tankar och önskningar om framtidens Domkyrkomuseum.

Fritt inträde. Välkommen!

Night of the Museums in Turku Cathedral on Saturday 18.5. from 7 p.m. until 11 p.m.

English information available in the entrance hall. In the main nave of the church hall, there is a wishing tree where you can leave comments and ideas about what you would like to experience in the Cathedral Museum in the future.

Free entry. Welcome!

Turun ja Kaarinan seurakunnatLinkki avautuu uudessa välilehdessä